30 Haziran 2012 Cumartesi

Bu çarpışma Testi Ortalığı Fena Karıştırdı

Amerika'da Kara yolları Güvenliği Sigorta Kurumu tarafından tasarlanan ve uygulamaya yeni giren çarpışma testleri ortalığı fena karıştırdı.
 Amerika Birleşik Devletlerinde yeni yapılan testlerde çoğu lüks ve dünyaca ünlü 9 farklı model testlerden kötüve düşük not aldı. Bir anda markaları ve mevcut çarpışama testlerini sorgulanır hale getiren ve marka imajlarını yerle bir eden bu teste otomobil üreticilerinden itirazlar gelmeye başladı.
USA Karayolu Güvenliği Araç Sigorta Kurumu yetkililerince tasarlanarak otomobillerde sürücü,yolcu ve yaya güvenliğini sağlamak amaçlı yeni çarpışma testleri uygulamaya konuldu. Seyir halindeki otomobillerin yayaya, diğer bir araca veya sokak lambası vb. duran cisimleri çarpması sonucu oluşabilecekleri gözlemleyebilmek amacıyla geliştirilen testlerde 65km hızla bir araca, direğe çarptırılıyor. Sigorta Kurumu her sene 10bin üzerinde kişinin ön taraftan çarpmalar sonucu yaşamını yitirdiği ve 10binlercesinin yarladığı kazalar analiz edilerek geliştirildiği açıklandı. Yine açıklamada ilk olarak hepsi 2011 model 11 aracın test edildiği bu araçlardan 3 tanesinin iyi veya kabul edilebilir not aldıkları bildirildi. Diğer  araçlarda 4 ü kötü, 4 ü ise düşük not aldı. Kötü not alan araçlar; Mercedes C-Class Lexus IS 250 Audi A4 Lexus ES 350 Düşük not alan araçlar; Acura TSX BMW 3 Serisi Lincoln MKZ Volkwagen CC İyi veya kabul edilebilir not alanlar; Acura TL Volvo S60 Infiniti G   Çarpışma testlerinde alınan kötü veya düşük notun, bu otomobillerin gerçek hayatta oluşabilecek bir kaza anında  araç içindekiler ve dışındakiler yeterli koruma  sağlamayacağı hakkında ipuçları vermekte.   Test Değerlendirmesinde, otomobillerde bulunan doğrudan çarpma ve başka araçla dik açılı çarpmalar için tasarlanmış, aracın merkezinin dışında kalan yan hava yastıklarının zamanında açılamayabileceği veya araç içindekileri korumak için yeterince genişleyemeyebileceğinin yeni geliştirilen test yardımıyla ortaya çıktığı ifade edildi.   BMW, Mercedes ve Volkwagen otomobillerdeki emniyet kemerlerinin, oluşan kaza sonunda hemen çözülerek çarpma testlerinde kullanılan mankenlerin sert yüzeylere çarpmasına sebep olduğu  ve ayrıca Volkswagen CC'nin kapısının çarpışma testi sırasında tamamen koptuğu bildirildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder